tetra pak promuje wodę w opakowaniu wykonanym w większości z surowców odnawialnych
Tetra Pak, jeden ze światowych liderów w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, promuje kolejną kategorię produktową na polskim rynku. Właśnie rozpoczęła się wielokanałowa kampania promująca wodę w opakowaniach tego producenta, wszystko we współpracy ze strategicznymi partnerami.
Prawie 200 000 konsumentów będzie mogło spróbować wody w opakowaniach Tetra Pak wyprodukowanej w ramach współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie, PLL LOT, Grupą MTP i Wydawcą Food Forum. O roli tych partnerstw mówi Mauricio Contreras, Dyrektor Marketingu Tetra Pak na Europę Wschodnią:
„W kampanii zależy nam przede wszystkim na pokazaniu, jak woda w opakowaniu kartonowym może być realnie wykorzystywana w komunikacji i kontakcie z odbiorcami marki. To nie tylko wysokiej jakości produkt, to także nośnik informacji marketingowej w zrównoważonym środowiskowo opakowaniu. Ta unikatowa dla polskiego rynku kampania po raz kolejny podkreśla, jak ważna w naszych działaniach jest rola współprac. Wspólnie z naszymi partnerami przygotowaliśmy łącznie dziewięć unikatowych designów. Oprócz wykorzystania zadruków 360° i przekazania najważniejszych komunikatów, zaprojektowaliśmy na opakowaniach kody QR umożliwiające przekierowanie odbiorców do stron partnerów.”
Promowane rozwiązanie jest kompleksowe – firmy chcące z niego skorzystać, nie muszą być producentami wody. Tetra Pak wspólnie z partnerami realizuje zamówienia od projektu graficznego, przez produkcję, aż po dostawę.
Opakowania na wodę Tetra Pak powstają w przynajmniej 70% z surowców roślinnych, wliczając w to także nakrętkę z polimerów z trzciny cukrowej. Konstrukcja opakowania i materiały wykorzystane do jego produkcji pozwalają na zastosowanie trzech ważnych certyfikatów: Bonsucro® i FSC®, potwierdzających, że surowce pochodzą ze źródeł zarządzanych w sposób odpowiedzialny, oraz Carbon Trust®, poświadczającego obniżony ślad węglowy.
To zrównoważone środowiskowo rozwiązanie. Obok materiałów pochodzenia roślinnego, wyróżnia je niewielka waga oraz ergonomiczny kształt. Dzięki temu opakowanie jest lekkie i zajmuje mniej miejsca w transporcie. W Polsce istnieje także pełna infrastruktura pozwalająca na recykling kartonu. W całym kraju zgniecione i zakręcone opakowania powinny być zawsze wyrzucane do żółtego kosza na odpady. Z sortowni trafiają one do jednej z dwóch papierni – w Świeciu lub Wadowicach, gdzie oddziela się celulozę od PolyAlu. To tu opakowanie kartonowe otrzymuje drugie życie. Można z niego wyprodukować na przykład papier pakowy lub wytłoczki do jajek, PolyAl zaś służy do produkcji mebli czy ogrodzeń. Tetra Pak nieustannie pracuje nad zwiększeniem poziomu recyklingu opakowań do żywności płynnej. Obok szerokich działań edukacyjnych prowadzi również liczne inwestycje. Jedną z nich jest wielkoskalowa linia w fabryce Stora Enso w Ostrołęce, która zostanie otwarta już w 2023 roku. Pozwoli ona na zwiększenie potencjału recyklingu z 25 tys. do 75 tys. ton, czyli całego wolumenu tej kategorii opakowań.
Woda stanowi drugi pod względem wielkości segment napojów bezalkoholowych w Polsce – w zeszłym roku jego wartość przekroczyła magiczną barierę 5 miliardów złotych. Skala wymaga od branży szukania rozwiązań bardziej zrównoważonych pod względem środowiskowym – opakowania w większości składające się z surowców pochodzenia roślinnego to odpowiedź na prośrodowiskową politykę wielu firm.
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/tetra-pak-promuje-wode-w-opakowaniu-wykonanym-w-wiekszosci-z-surowcow-odnawialnych